Lär känna ortodoxin på lätt svenska 11/2026

13.11.2026 00:00 - 15.11.2026 00:00

Anmälan stänger: 30.10.2026 00:00 - Om anmälan redan har stängt, vänligen fråga om kursplatser genom att ringa 017 570 1810.

myyntipalvelu@valamo.fi, p. 017 5701 810

, 130€/Studenthotell 2 dubbelrum/person, inkl. boende, undervisning, måltider

Kursbeskrivning

Vad innebär det att vara ortodox? På den här kursen lär du dig vad den ortodoxa kyrkan och den ortodoxa tron innebär. Vi går tillsammans igenom trons grundläggande principer och ortodoxa levnadssätt. Vi använder enkel finska. Kursen passar alla som vill lära sig mer om den ortodoxa tron. Kursen passar också för dem som vill repetera och fördjupa sina kunskaper. Kurspriset är 130 euro. I priset ingår boende på folkhögskolehotellet i ett dubbelrum eller i hotellets cellrum. I priset ingår även undervisning och måltider enligt kursprogrammet. Kursen får stöd från Finlands ortodoxa kyrka.

Kursprogram

Uppdateras senare.

Rätt till ändringar förbehålles

Lärare

Riikonen Juha

Jag är Juha Riikonen, TT, en ordinarie lärare vid Valamo College. Jag undervisar i teologiska ämnen. Mina huvudkurser är relaterade till den ortodoxa livsstilen, som