Lär känna ortodoxin på lätt svenska 11/2026

Lär känna ortodoxin på lätt svenska 11/2026


Evenemangsdatum 13.11.- 15.11.2026
Evenemangsplats
Anmälan stänger: 30.10.2026 00:00
Evenemangspriser. 130,00 €/Studenthotell 1 enkelrum, inkl. boende, undervisning, måltider

Vad innebär det att vara ortodox? På denna kurs lär du dig vad den ortodoxa kyrkan och den ortodoxa tron innebär. Vi går tillsammans igenom trons grundläggande frågor och det ortodoxa livets seder. Vi använder enkel finska. Kursen passar alla som vill lära sig mer om den ortodoxa tron. Kursen passar också dem som vill repetera och fördjupa sina kunskaper. Kurspriset är 130 euro. I priset ingår boende på institutets hotell i ett dubbelrum eller i ett enkelrum på hotellet. I priset ingår också undervisning och måltider enligt kursens program. Kursen får stöd av den ortodoxa kyrkan i Finland. Undervisningsspråket är finska.

Uppdateras senare.

Lärare

Riikonen Juha

Jag är Juha Riikonen, TT, en ordinarie lärare vid Valamo College. Jag undervisar i teologiska ämnen. Mina huvudkurser är relaterade till den ortodoxa livsstilen, som